​Patarimai, kaip valdyti miego kaprizus atostogų metu

Tas jausmas, kai po atostogų norisi atostogų, turbūt pažįstamas ir jums. Ne paslaptis, kad dažnai jis yra susijęs su miego trūkumu arba jo sutrikimais kelionių metu. Kartais to priežastimi tampa įvairios pramogos (ir gerai!), tačiau kai kurių miego kenkėjų galima išvengti. Štai keli DREAMON patarimai atostogautojams:

Bemiegė naktis prieš kelionę

Dažnai naktį prieš kelionę skubame pasibaigti iki atostogų nenuveiktus darbus. Miego fondas yra paskaičiavęs, kad būtent dėl to naktį prieš išvyką žmonės vidutiniškai miega apie 5 valandas. Tačiau, ar žinote, kad ši miego skola greičiausiai jus persekios pirmąsias atostogų dienas?

Kaip to išvengti? Kad ir kaip juokingai, nelogiškai ar dar kitaip neįtikinamai tai beskambėtų, atostogų lagaminą reiktų pradėti krautis prieš savaitę, kelionės svarbiausias detales susidėlioti dar anksčiau, o naktį prieš kelionę skirti kokybiškam miegui savo pataluose.

Jet lag vidinio laikrodžio išbalansavimas

Jetlaginam tada, kai sutrinka organizmo paros ritmas perskridus keletą skirtingų laiko juostų. Taigi dviejų laiko juostų keitimas organizmui turi nedidelį poveikį, tačiau keliaujant per tris ar daugiau juostų būna sunkiau. Ir vis dėlto jet lag'as nėra nevaldomas.

Kaip to išvengti? Išvengti greičiausiai nepavyks, tačiau sumažinti – tikrai taip. Vieni siūlo dar prieš kelionę palaipsniui keisti miegojimo įpročius (tam puikiai gali pasitarnauti šis online skaičiuotuvas: www.jetlagrooster.com), antri – griežtai vengti svaigalų, kavos, raminamųjų, treti pataria vartoti melatonino turinčių preparatų, kurie sureguliuoja miego režimą. Taip pat svarbu kelionės metu gerti daug vandens ir suvalgyti šiek tiek vaisių.

Naujos lovos efektas

Yra žmonių, kurie gali miegoti bet kur ir bet kada, jei tik jaučiasi pavargę. Tačiau taip pat yra tokių, kuriems aplinkos pasikeitimas, svetimas kambarys ir patalai yra lygu į lubas įbestos akys.

Kaip to išvengti? Susikurti kaip įmanoma jaukesnę aplinką (išsivėdinti erdvę, užsidaryti užuolaidas ir pan.), o kai kuriuos ritualus ar daiktus „pasiskolinti“ iš savo namų. Jei prieš miegą išgeriate arbatos – susiorganizuokite sau tokią galimybę ir svetur. Jei svetimi patalai kelia diskomfortą, tai bent pagalvės apvalkalą tikrai galite pasiimti kartu. Jei namie prieš miegą skaitote knygą – neišduokite šio įpročio ir per atostogas. Net jei namie prieš užmiegant žiūrite televizorių (nors tai ir nėra gerai), kodėl kelionės metu turėtumėte elgtis kitaip?

Globaliai įkyriausi vasarotojai uodai

Jei per tiek tūkstantmečius uodai neišnyko, tikimybės, kad taip atsitiks šią vasarą – nėra. Todėl verta išmokti kovoti su jų atakomis.

Kaip to išvengti? Uodų įkandimų galima išvengti naudojant specialias juos atbaidančias chemines priemones. Tačiau liaudies priemonės irgi veiksmingos ir neturi šalutinio poveikio. Jeigu uodai jau kambaryje, atpjaukite griežinėlį citrinos ir į jį įkamšykite gvazdikėlių. Tai juos atbaido.

Kita efektyvi priemonė – eteriniai aliejai. Gerai nuo uodų apsaugo kedrų, eukaliptų, anyžiaus, arbatmedžio, bazilikų, pelargonijos, levandos, čiobrelių, citrinos, kvapiųjų citrinžolių, pipirmėtės, rozmarino eteriniai aliejai. Šiais aliejais galima suvilgyti drabužius arba šiek tiek praskiedus tepti ant odos.

Jei po ranka neturite jokių priemonių, tai sukandžiotas vietas tiesiog nuplaukite švariu vėsiu vandeniu su muilu ir netrindami nusausinkite geru, kokybišku rankšluosčiu, kuris efektyviai sugeria drėgmę. Tada įkandimo vietą pabandykite atšaldyti, pavyzdžiui, ledukais. 

Žymos: sleep

Senesni įrašai Naujesni įrašai